Claudia & Else-Marijn blikken terug en vertellen over de start van hun carrière

Else-Marijn en Claudia liepen stage bij Van Asselt en tekenden na afloop hun contract. De één als Junior HR-adviseur, de ander als medewerker marketing & communicatie. Samen blikken ze terug op hun eerste periode bij Van Asselt.
Claudia: “Kun je ons meer vertellen over jouw eerste periode bij Van Asselt?” Else-Marijn: “Dat was in 2019, tijdens het tweede jaar van mijn studie HRM aan de Christelijke Hogeschool Ede. Ik heb toen een halfjaar stagegelopen bij SZamen. Zij zijn onze vaste partner in personeelszaken en werkzaam vanuit onze vestiging in Amersfoort. Vanuit daar werd ik gedetacheerd naar Van Asselt. Ik heb dit als een hele leuke tijd ervaren, waardoor ik het wel zag zitten om na mijn studie terug te keren. Wat is jouw eerste ervaring met Van Asselt?”

Na mijn studie kon ik direct aan de slag. Hier was ik natuurlijk erg blij mee.

Claudia: “Mijn eerste kennismaking was iets later. Via een collega van het secretariaat maakte ik kennis met Van Asselt. Begin 2021 startte ik als stagiair marketing & communicatie, dit was tegelijkertijd mijn afstudeerstage voor de opleiding Communicatie aan Hogeschool Windesheim. Na mijn afstuderen kon ik direct aan de slag. Hier was ik natuurlijk erg blij mee!”

Websites bouwen en personeelszaken
“Vanaf september ben ik fulltime in dienst en werk ik voornamelijk vanuit onze vestiging in Amersfoort. Daar houd ik mij vooral bezig met alles wat te maken heeft met beeld en ontwerp. Denk aan websiteontwerp en -ontwikkeling, social media en nieuwsbrieven. Samen met twee andere collega’s vormen wij het marketingteam van Van Asselt. Onder de naam WIJ communiceren doen wij ditzelfde werk ook voor externe klanten. Else-Marijn, hoe omschrijf jij je huidige functie?”

Else-Marijn: “Sinds juli vorig jaar ben ik werkzaam als Junior HR-Adviseur, wat betekent dat ik samen met onze HR-Adviseur Sabina verantwoordelijk ben voor de personeelszaken. Regelmatig schuif ik aan bij sollicitatie- en waarderingsgesprekken en zorg ik ervoor dat nieuwe medewerkers een goede start kunnen maken. Daarnaast zoek ik naar nieuwe collega’s en houd ik mij bezig met verschillende projecten rondom duurzame inzetbaarheid, ontwikkelen en waarderen en arbeidsmarktcommunicatie. Welke werkzaamheden maken jouw functie zo leuk?”

Claudia: “Voornamelijk het ontwerpen en ontwikkelen van (nieuwe) websites! Voor Van Asselt had ik hier nog geen enkele ervaring mee. Dit heb ik mij echt tijdens mijn stageperiode eigen gemaakt. Dat is iets waar ik trots op ben.” Else-Marijn: “En moet je nou eens zien, inmiddels heb je de werken bij website van Van Asselt van begin tot eind ontwikkeld!” Claudia: “Zeker, maar vergeet onze samenwerking hierin niet! Welke werkzaamheden maken jouw functie zo leuk?”

Else-Marijn: “Klinkt een beetje cliché, maar het is echt de afwisseling die het leukt maakt. Zo schuif ik graag aan bij gesprekken en spar ik regelmatig met collega’s. Even achter de computer vandaan en het contact opzoeken. Ook in andere werkzaamheden merk ik de afwisseling. Je hebt altijd wel iets liggen waarmee je aan de slag kunt. Ook wissel ik regelmatig van vestiging en zit ik één dag in de week gedetacheerd bij een klant. Hier draag ik zorg voor de personeelsadministratie. Echt een heel ander bedrijf dan Van Asselt, waardoor je merkt dat de focus op HR-vlak weer ergens anders ligt. Wil je deze lezers iets meer vertellen over het ontstaan van de nieuwe werken bij website?”

Dat ik nu mijn eigen advies mag realiseren, maakt het extra leuk!

Van afstudeerproject naar nieuwe werken bij website
Claudia: “Het project ‘werken bij Van Asselt’ is ontstaan vanuit mijn afstudeeronderzoek. Ik heb mij verdiept in het vraagstuk: Hoe kan Van Asselt arbeidsmarktcommunicatie inzetten om gevorderd vaktechnisch personeel te werven? Hieruit is het advies gekomen om een werken bij website neer te zetten die laat zien wie Van Asselt is als werkgever. Dat ik nu mijn eigen advies mag realiseren, maakt het extra leuk! Team marketing coördineert het project, maakt de campagneplannig, creëert alle uitingen en ontwerpt en ontwikkelt de website. HR levert de input, denkt na over vacatures en procedures en houdt zich bezig met het onboarding proces. Om de drie weken komen we bij elkaar om de vorderingen te bespreken en te brainstormen over de verdere invulling van het project. Als er tussendoor overleg nodig is, weten we elkaar te vinden.” Else-Marijn: “En dit werkt! Beide afdelingen hebben hun specialiteiten die elkaar versterken. Als wij de inhoud aanleveren, zorgen jullie er wel voor dat er iets moois uit komt rollen.”

Dat een werkgever hier oog voor heeft, vind ik goed om te zien.

Van Asselt als werkgever
Claudia: “Even heel wat anders. Hoe ervaar jij Van Asselt als werkgever?” Else-Marijn: “Als een werkgever die er is voor personeel! Ze denken in mogelijkheden en denken graag met je mee. Daarnaast laten ze hun waardering ook daadwerkelijk zien. De actie duurzame inzetbaarheid is hier een mooi voorbeeld van. Dit jaar biedt Van Asselt de mogelijkheid om gebruik te maken van een massage, mindfulness sessie of een voedingscoach. Dat een werkgever hier oog voor heeft, vind ik goed om te zien. Daarnaast stimuleren ze het ook om cursussen te volgen. Ze zijn gericht op de mensen waarmee ze werken en kijken waar de behoefte per individuele medewerker ligt. Ook vind ik het een laagdrempelig bedrijf, wat ik als erg fijn ervaar. En jij?”

Claudia: “Ik kan dit alleen maar beamen. Van Asselt is een fijne werkgever die iedereen voldoende ruimte geeft om zichzelf te ontwikkelen en die naar iedereen omkijkt.”

Werken bij Van Asselt is…
Claudia: “Samengevat is werken bij Van Asselt: Werken in een fijne omgeving waar je gezien en gewaardeerd wordt.” Else-Marijn: “Zeker, een echte aanrader!